ingyenwebstatisztika
×
0 db termék
Kezdőlap
Rólunk
Termékek
Akciós termékek
Fórum
Cikkek
Kapcsolat
Felhasználó
Belépés

Hogyan táplálkozzunk mikor kisbabát várunk?

       A várandóság idején különösen fontos, hogy a Kismama megfelelően táplálkozzon, hiszen ebben az időszakban az édesanya szervezete védi, illetve táplálja a magzatot. A terhesség alatt igazából nincsen tiltott élelmiszer, amire inkább ügyelni kell az a mértékletesség. Természetesen az alkohol az kivételt képez, hiszen annak fogyasztása rendellenességet okozhat a baba fejlődésében.

       A Kismamáknak szinte folyamatosan azt szajkózzák, hogy egyél rendesen, mert kettő helyett kell enned! Azonban ez alapvetően téves állítás, ugyanis a Kismamának körülbelül 150-300 kalóriával kell többet bevinnie a szervezetébe ahhoz, hogy a magzat megfelelően fejlődhessen. A várandóság első harmadában 150 kalória szükséges, míg a második és harmadik időszakban már növelhető 300 kalóriára ez a mennyiség. A fizikailag kevésbé aktív Kismamák esetében azonban maximum 200 kalória plusz energia bevitel elég. Ennél jóval fontosabb szempont a bevitt tápláléknak a minősége, valamint a tápanyagok optimális arányának bevitele.

       Megfelelő táplálkozás mellett átlagosan 10-12 kg-ot nő egy Kismama súlya, amely a következők szerint tevődik össze: magzat kb. 3,4 kg, anyaméh kb. 0,9 kg, méhlepény kb. 0,7 kg, magzatvíz kb. 0,8 kg, magzatburok, zsírlerakodás kb. 3 kg, vérmennyiség növekedése kb. 1,2 kg, emlők mirigyváladékának növekedése kb. 0,45 kg, folyadék visszatartás kb. 1,4 kg.

       A fő ételcsoportokból a következő mennyiségek javasoltak napi fogyasztásra:


Gyümölcsök és zöldségek: 6-8 egység, lehetőleg minél különbözőbb összetétel szerint!
Egy egységre példa: 1 db alma/őszibarack/körte/narancs/banán, 2 db mandarin, 10-15 dkg friss mirelit/párolt gyümölcs, 3 dkg aszalt gyümölcs, 2 dl gyümölcslé, 1 db nagy paradicsom/zöldpaprika/uborka/sárgarépa, 10-15 dkg friss saláta, 10 dkg főtt/párolt zöldségköret



Gabonafélék: 6-8 egység, lehetőleg teljes kiőrlésű és magas rosttartalmú legyen!
Egy egységre példa: 1 szelet kenyér, 1 db kifli, 1 db zsemle, 1 szelet kalács, 3-4 evőkanál müzli/gabonapehely, 10 dkg készre főzött tészta/rizs

Tejtermékek: 3-4 egység, lehetőleg csökkentett zsírtartalommal!
Egy egységre példa: 2 dl 1,5%-os tej, 3-5 dkg sovány vagy félzsíros sajt, 1 pohár joghurt/gyümölcsjoghurt

Sovány húsok, szárnyasok, hal, tojás, olajos magvak: 2-3 egység szükséges!
Egy egységre példa: 10 dkg sovány baromfi/sertés/marha/borjú, 5-10 dkg sovány felvágott, 1 db virsli, 2 db tojás, 15 dkg hal

       A várandóság alatt nagyobb a kockázata annak is, hogy vashiányos vérszegénység alakul ki a Kismamánál. Az első pár hónapban a sok rosszullét, illetve ebből kifolyólag a rendszertelen étkezés miatt a vas nem tud olyan mértékben felszívódni, mint ahogyan normális körülmények között kellene. A megfelelő mennyiségű vas bevitele azonban rendkívül fontos, ugyanis annak hiánya növeli a koraszülés, valamint a baba kis súllyal való születésének kockázatát.

      Nagy dilemmát szokott még okozni a Kismamáknál, hogy vajon szükség van-e a várandóság ideje alatt bármilyen terhességi vitamint szedni. Aki eddig is egészséges volt és ügyelt a megfelelő mennyiségű vitaminok bevitelére, azoknak továbbra sem szükséges változtatnia ezen. Ami még ajánlott az a folsav szedése terhesség előtt, vagy legkésőbb a terhesség felismerése után, ugyanis a folsav megakadályozza a velőcső-záródási rendellenességet. Ennek szedése azért fontos, mert a szervezet folsav igénye a terhesség alatt a többszörösére nő!