ingyenwebstatisztika
×
0 db termék
Kezdőlap
Rólunk
Termékek
Akciós termékek
Fórum
Cikkek
Kapcsolat
Felhasználó
Galéria
Belépés

Mit egyek, hogy egészséges legyen a kisbabám?

A várandósság időszakában ahhoz, hogy a magzat egészségesen fejlődhessen, fontos hogy a kismama kellőképpen odafigyeljen a táplálkozására. A babatervezés első percétől elengedhetetlen a vitaminok és ásványi anyagok megfelelő mennyiségű bevitele. Ezért összeállítottuk a legfontosabb irányelveket, melyek egy hasznos útmutatást nyújthatnak számodra:


Nem kell kettő helyett enni
Sokszor halljuk azt a tévhitet, hogy kettő helyett kell ennem, azonban egy átlagos terhesség alatt kb.150-300 kalóriával kell csak többet bevinni a szervezetbe, amely kb. egy pohár joghurtnak felel meg. Tehát nem a mennyiséget  kell  növelni hanem a tápanyagok minőségére kell nagyobb hangsúlyt fektetni.

Fő a változatosság
Különösen fontos, hogy az étrended minél többféle élelmiszerből álljon. Lehetőleg törekedj  a  friss,  szezonális  gyümölcsök  és zöldségek rendszeres fogyasztására. Bátran próbálj ki új ízeket is! Ha így teszel, annál nagyobb esélyt adsz a szervezetednek, hogy hozzájusson a legfontosabb vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz. 

Ügyeljünk a zsiradékra
A telítetlen zsírsavak nélkülözhetetlenek a baba számára, mivel értékes (D, K, E, A) vitaminokat tartalmaznak. A megfelelő mennyiség elfogyasztása valóban fontos, azonban a több nem mindig jobb. Napi 70-90g-nál ne fogyassz többet, mert ez könnyen elhízáshoz vezethet! Kerüld a telített zsírsavak fogyasztását, lehetőleg használj oliva-, napraforgó-, repce- vagy búzacsíra olajat. A tengeri halak húsában található omega-3 zsírsav fontos szerepet játszik a baba agyának fejlődésében.

A víz az élet forrása
A várandósság alatt naponta minimum kettő- kettő és fél liter folyadék bevitele az ajánlott. Ezt könnyebb számon tartani, ha legalább óránként megiszol egy pohár vizet. A magzatvíz miatt a tested folyadéktartalma megnő, így több távozik belőle, emellett a hólyagod rendszeres átmosása is igen hasznos. Nem elhanyagolható, hogy a folyadék hígítja a vért, így csökkented a trombózis kialakulását! A megfelelő mennyiségű tiszta ivóvíz elfogyasztása azonban nem csak a terhesség alatt fontos. Legjobb, ha minél hamarabb kialakul ez a szokás.

Vitaminok
Az A, B, C és D vitaminok megfelelő bevitele nélkülözhetetlen, de nem feltétlenül kell mesterséges formában bevenni mindet, hiszen kiegyensúlyozott táplálkozással is elérhető a megfelelő vitamin szint. A folsav még a kiegyensúlyozott táplálkozás ellenére is csak ritkán áll megfelelő mennyiségben a szervezeted rendelkezésére, így érdemes gondoskodni a pótlásáról.  Itt hívnánk fel a figyelmet arra, hogy már a baba tervezéskor is célszerű, felkeresned egy szakorvost, aki személyre szabott felvilágosítást tud nyújtani.

Mindezek mellet nagyon fontos, hogy ne csak a testünket hanem a lelkünket is tápláljuk!