Véleményem szerint különösebb segítség nem szükséges, hisz az óvodában, főként nagycsoportban elkezdik az alapokra felkészíteni a gyerekeket. Tapasztalataim szerint várják az iskolát, az oviban is sok szó esik róla. Ha van a családban nagyobb testvér, ő is nagy motivációként szolgálhat. Tudom, hogy napjainkban nagyon divatosak a különböző iskola-felkészítő programok, de legfőképpen az óvoda 3-4 éve szolgál arra, hogy gyerkőcöket felkészítse az iskolára.
Természetesen azzal segíthetjük őket, hogy ellátogatunk az iskolák nyíltnapjaira. Ott meg tudják tekinteni magát az iskolát, a tantermet, megismerkedhetnek a tanító nénikkel. A felszerelést érdemes együtt beszerezni, kiválasztani – tornazsák, iskolatáska, tolltartó – ha a gyerkőcöt érdekli, akkor vásároljunk együtt be. Lehet beszélgetni az iskolakezdésről, amennyiben igénye van rá a gyermeknek, de semmiképp ne erőltessük a témát, mert az ismeretlen „nagy feladat” előrevetítése szorongást is kiválthat a gyerekekből.
Az iskolakezdésre - ahogy már korábban említettem - az óvoda készít fel, így nem szükséges otthon külön feladatokat végezni. Ha esetleg a leendő tanító néni tart játékos felkészítést az iskolában, és a gyermeknek van rá igénye, részt lehet venni rajta az ismerkedés jegyében, de alapvetően az iskolához szükséges készségek, képességek az ovis évek alatt fokozatosan alakulnak ki.
Otthon a szülő úgy tudja segíteni a gyermekét, ha minél több időt tölt vele, közös játékokat, programokat szerveznek. A közös meseolvasás, társasjátékozás, építés, közös főzés, kertészkedés, kirándulás vagy más programokon való részvétel fejleszti a legjobban a gyerekeket, nincs szükség feladatlapokra, vagy „fejlesztő” játékokra.